Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2011

Tudung Bawal, Shawl, Inner, Syria

asalamualaikum.


tu dia, tajuk sikit punya jenis tudung nak canang. walau apapun, ni lah dia evolusi perkembangan pemakaian tudung ku. 


first-first mestilah pakai tudung sekolah dulu kan. masa tadika tak perlu nak cerita. toncet dua kiri kanan dah macam anak cina terlepas dah. -,-


ok, selain ke sekolah dengan pakai tudung sekolah (ada pakai tudung lain ke pergi sekolah), jalan-jalan pakai tudung bawal. masa tu, shawl-shawl semua belum ambil port lagi. memasing pakai tudung bawal. konon time tu dah cool habis, letak lilin bagai nak kasi tak berganjak kedudukan tudung walaupun angin betiup kencang.


tudung bawal pujaan ramai

masuk Poli, masih dengan tudung bawal tapi dengan kematangan budak lepas SPM (uwek!) la pakai tudung tu. start Sem 5 kot, mula berjinak-jinak dengan shawl. shawl first ialah shawl jojet warna hitam. masa tu shawl tu harga RM10. sekarang RM5 pun boleh dapat (cis!)


lepas tu, mula pakai shawl chiffon ada corak-corak sikit. time tu, memang masih mentah dalam pemakaian shawl, se…