Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2012

Ramadhan Al-Mubarak

asalamualaikum

Alhamdulillah, kita dah pun masuk hari ketiga dalam bulan Ramadhan. Dah 2 hari berlalu, ni hari ketiga dan Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah s.w.t untuk menikmati keberkatan dalam bulan Ramadhan ini.

So far, aku masih puasa penuh lagi, hehe. Moga-moga Allah beri nikmat untuk puasa penuh lagi tahun ni macam tahun lepas. Tau tak best gila bila tak payah fikir nak puasa qada'? hehe.

Masa puasa pertama, aku dan keluarga berbuka di rumah keluarga Pak Andak. Dapat menunaikan solat tarawikh bersama jemaah di sana. Nikmat sungguh bila dapat melakukan solat terawikh, suatu kepuasan yang abadi ;')

Puasa kedua pula, aku berbuka di rumah sahaja bersama mak, adik-beradik dan sepupu. solat terawikh tidak dilupakan ;)

Setakat ini, aku baru 2 hari melakukan solat tarawikh, maknanya masa malam sebelum 1 Ramadhan tu aku tak solat terawikh. Al maklumlah baru nak warm-up katanya.

Antara perkara bermanfaat yang boleh dilakukan dalam bulan Ramadhan ialah berpuasa (waj…