Bagaimana saya buat biskut Batik..yeah!!

assalamualaikum..ok, kali ni nk ckp hari selasa mase dalam demam2 pun, lin sempat buat biskut batik coz ptg tu mcm da sihat cket..n mak lin pn da cbuk suruh buat...hee..want to know ape die biskut batik..jom!!

first of all, mestilah sediakan bhn2 die kn..bhn die just 4 je..y ni lin buat utk dua bgkus biskut, so, bhn2 da digndakan..kalo resepi y lin bagi bwh ni utk sebungkus biskut..korang gandakan kalo nk wat lebih eh..

RESEPI : 1 bgkus biskut marie, 1 bgkus Milo (saiz kecil), 3/4 mentega, 3/4 tin susu pekat...

ok, ni bahan-bahan die..ni utk dua bungkus eh..

jgn lupe sediakan acuan utk letak biskut batik yang da masak nanti..

mule2 cairkan mentega dulu..

pastu masukkan susu pekat dan tunggu kejap sampai mendidih..then, masukkan milo sikit2 dan kacau jangan berhenti taw..kalo stop, nt berketul plak milo tuh..nt tak cantik pula tekstur die..

pastu masukkan biskut marie, kacau rata-rata, then wallah! ni rupe die..

bolehlah mcukkan dlm acuan y korg da sediakan tu pastu tempek2kan n penyekkan die smpai ala2 padat la dlm acuan tu..then, off u go inside the fridge..then potg kecil2 n bolehlah korg ngap!

ok, lin sempat jgak bwk g opis esoknye n opis mate lin suke sgt..thnx korg!!hehe..ok sekian..



Post a Comment

0 Comments